Vi gjør oppmerksom på at informasjonen gitt i denne bloggen er ferskvare og således kan inneholde feil. Aksjoner som gjøres på grunnlag av denne er på eget ansvar. Telenor tar ikke ansvar for innhold gitt i eksterne lenker.

Friday 12 August 2016

2016.08.12 - Nyhetsbrev

Falske twitter-kontoer utgir seg for å være kundesupport. Hvor mye koster egentlig et kyberangrep?

Falske twitter-kontoer utgir seg for å være kundesupport

Malwarebytes Lab har gitt ut et nytt blogginnlegg om ondsinnede Twitter-kontoer som utgir seg for å være kundesupport fra legitime firmaer. Her svarer de på forespørsler fra kunder som trenger hjelp og viser til en link som skal fikse problemet, men som i realiteten sender dem til en phishing-side. Denne metoden er ikke ny, men er fortsatt i bruk og innlegget gir noen enkle tips for å unngå å havne i fella.
Referanser
https://blog.malwarebytes.com/cybercrime/2016[...]

Hvor mye koster egentlig et kyberangrep?

De fleste vet at kyberangep kan være svært skadelig for bedrifter. Men hvordan kan man best regne ut kostnaden av et potensielt angrep? Det finnes rapporter som anslår kostnadene, men nå vil European Union Agency for Network and Information Security lage en standard for hvordan dette skal beregnes. En standardisert metode vil gjøre videre analyse lettere og kunne gi et bedre estimat, hevder ENISA.
Referanser
http://www.zdnet.com/article/cyberattacks-are[...]

No comments:

Post a Comment

Retningslinjer for kommentarer
Alle kommentarer vil bli gjennomlest før de blir publisert. Kommentarer som er usaklige, har støtende eller upassende innhold vil bli slettet av moderator.

 
>